Bezapelacyjnie konieczną dla osiągnięcia sukcesów na stanowisku
managera cechą jest asertywność. Zresztą nie na darmo taki właśnie tytuł nosi cały
ten blog. Opisuje ona właściwie całą
jego przydatność do zarządzania zespołami ludzkimi. Manager musi na każdym
kroku się komunikować – z podwładnymi, z klientami, z innymi managerami i z w końcu
ze swoimi zwierzchnikami. I wszędzie musi to robić sprawnie.
Nie sposób wyobrazić sobie na takim stanowisku osoby, której
rolą jest właśnie jak najdogodniejsza komunikacja z pracownikami. Dlatego jakiś
kurs asertywności (najlepiej jak
najlepszy – i to wcale nie znaczy że robiony przez trenerów wewnętrznych)
powinien być jednak przez managera odwiedzany, ponieważ można wejść w
posiadanie bardzo wielu ciekawych informacji i technik dotyczących rozmowy z
pracownikiem.
Dzięki temu, że szkolenia
asertywność będą odwiedzane przez
takich właśnie kierowników zadowolenie wśród zatrudnionych w danej firmie
będzie mogło znacznie się podnieść. Aby manager osiągnął w swojej pracy
prawdziwą doskonałość potrzebny będzie zarówno naturalny talent do przyjaznego
i efektywnego wpływania na inne osoby, jak i również praca nad tym, by wyłuskać
z niego to, co najlepsze. Kurs
asertywności powinien regularnie
przechodzić każdy szanujący się manager. Tego typu kursy są również częścią
dodatkowych szkoleń dla tego typu osób. Będąc nadzorcą grupy osób nie należy
być nieśmiałym, lecz nie wolno tez zapominać o wszelkich kwestiach związanych z
uprzejmości, czy taktem.
Tę samą informację przekazać można zawsze na kilka sposobów, z
których nie wszystkie są jednakowo dobre. Manager powinien w swojej
asertywności osiągać poziom, w którym nie tylko nie będzie miał problemów z
poruszeniem drażliwej kwestii, ale także będzie w stanie dotknąć jej w sposób
całkowicie dla drugiej osoby nieinwazyjny. Tylko wtedy będziemy mogli mówić o
niezwykle utalentowanym kierowniku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz