czwartek, 2 sierpnia 2012

Asertywność managera - co to jest?


Bezapelacyjnie konieczną dla osiągnięcia sukcesów na stanowisku managera cechą jest asertywność. Zresztą nie na darmo taki właśnie tytuł nosi cały ten blog.  Opisuje ona właściwie całą jego przydatność do zarządzania zespołami ludzkimi. Manager musi na każdym kroku się komunikować – z podwładnymi, z klientami, z innymi managerami i z w końcu ze swoimi zwierzchnikami. I wszędzie musi to robić sprawnie.  

Nie sposób wyobrazić sobie na takim stanowisku osoby, której rolą jest właśnie jak najdogodniejsza komunikacja z pracownikami. Dlatego jakiś kurs asertywności (najlepiej jak najlepszy – i to wcale nie znaczy że robiony przez trenerów wewnętrznych) powinien być jednak przez managera odwiedzany, ponieważ można wejść w posiadanie bardzo wielu ciekawych informacji i technik dotyczących rozmowy z pracownikiem.

Dzięki temu, że szkolenia asertywność  będą odwiedzane przez takich właśnie kierowników zadowolenie wśród zatrudnionych w danej firmie będzie mogło znacznie się podnieść. Aby manager osiągnął w swojej pracy prawdziwą doskonałość potrzebny będzie zarówno naturalny talent do przyjaznego i efektywnego wpływania na inne osoby, jak i również praca nad tym, by wyłuskać z niego to, co najlepsze. Kurs asertywności  powinien regularnie przechodzić każdy szanujący się manager. Tego typu kursy są również częścią dodatkowych szkoleń dla tego typu osób. Będąc nadzorcą grupy osób nie należy być nieśmiałym, lecz nie wolno tez zapominać o wszelkich kwestiach związanych z uprzejmości, czy taktem.

Tę samą informację przekazać można zawsze na kilka sposobów, z których nie wszystkie są jednakowo dobre. Manager powinien w swojej asertywności osiągać poziom, w którym nie tylko nie będzie miał problemów z poruszeniem drażliwej kwestii, ale także będzie w stanie dotknąć jej w sposób całkowicie dla drugiej osoby nieinwazyjny. Tylko wtedy będziemy mogli mówić o niezwykle utalentowanym kierowniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz